Gamebooky jsme s našimi kluky četli vždycky moc rádi, jenže k sehnání tu byly v podstatě jen překladové fantasy tituly, a mě ty meče, elixíry a draci časem přestali bavit. Čím dál víc mě lákalo zkusit napsat jiný příběh a víc si pohrát s možnostmi voleb, aby to nebylo stále jen doleva či doprava, utéct nebo bojovat.
Chvíli trvalo, než jsem přišla na funkční způsob jak gamebook psát, ale nakonec se to povedlo, a tak vznikla knížka, která se od ostatních gamebooků v mnohém liší:
- Vítek, křupadlo a kostižrout není klasická fantasy a část příběhu se odehrává v reálném světě (u kterého jsem všechny reálie velmi pečlivě ověřovala – názvy míst, jízdní řády, historické a zeměpisné údaje atd.).
- Herní prvek házení kostkou nahrazují hádanky a šifry, kterých je v knížce přes 300.
- Text je rozdělený do krátkých úseků, aby pozornost udržely i děti, které jinak moc nečtou. Možnost volby či nějaká hádanka tak není až na konci kapitoly, jak bývá obvyklé, ale téměř „za každým odstavcem”.
- Kromě jedné výjimky se hráči ze slepé cesty nikdy nevrací až na začátek, ale většinou na nejbližší smysluplné rozcestí.
- Vzhledem k rozsahu (400 stran a 1000 herních pozic) vydrží knížka dlouho a nepřečte se za jedno odpoledne jako útlejší tituly.
- Knížku jsem psala tak, aby mohla být aktivitou pro celou rodinu, takže na své si při čtení přijdou i rodiče.